جام حذفی فوتبال| ون پارس کابوس‌ پرسپولیس می‌شود یا پیروزی قابل پیش‌بینی سرخ‌پوشان؟

0:45 - 20 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۸۵۷۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مرحله یک شانزدهم جام حذفی فوتبال ایران امروز با 7 دیدار آغاز خواهد شد که در مهم‌ترین بازی پرسپولیس در آزادی میزبان ون پارس خواهد بود.

خبرگزاری میزان - مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران ( 2022/2023) امروز از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز خواهد شد. ۷ بازی از ۱۶ بازی این مرحله امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی پرسپولیس در تهران میزبان تیم ون پارس اصفهان خواهد بود.

*۷ بازی امروز به ترتیب زیر خواهد بود:

آریو اسلامشهر - آلومینیوم اراک؛ ساعت 13:30

هوادار تهران - چادرملو اردکان؛ ساعت 14:00

بعثت کرمانشاه - نود ارومیه؛ ساعت 14:00

پارس جنوبی جم - ایمان سبز شیراز؛ ساعت 14:00

گل‌گهرسیرجان - مس شهربابک؛ ساعت 15:00

پرسپولیس - ون پارس اصفهان؛ ساعت 15:00

فولادخوزستان - خوشه طلایی ساوه؛ ساعت 17:00

۷ بازی بالا که امروز برگزار خواهد شد در ۷ شهر مختلف انجام می‌شود. نکته مهم این است که پرسپولیس و ون پارس اصفهان پیش از این، امسال در تاریخ 23 مردادماه در دیداری تدارکاتی به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید. ۲ دیدار مهم دیگر بین تیم‌های گل‌گهرسیرجان - مس شهربابک و فولاد خوزستان - خوشه طلایی ساوه برگزار خواهد شد.

*در ادامه نگاه آماری خواهیم داشت به تقابل شاگردان گل‌محمدی و ون پارس در جام حذفی فوتبال ایران:

پرسپولیس - ون پارس اصفهان؛ سرخ‌ها آماده آتش بازی در تهران

۲ تیم پرسپولیس و ون پارس امروز از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت. سعاد وفاپیشه قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد گرفت. فرهاد فرهاد پور، عباس پورحمیدی، مهرداد خسروی کمک‌های او در این بازی خواهند بود حسین عرب‌براقی نیز ناظر این بازی است.

۲ تیم در پنج بازی آخر خود هرگز شکست نخورده‌اند به طوری که آمار تیم میهمان به مراتب بهتر از سرخ پوشان است. ون پارس در ۵ تقابل اخیر خود ۴ پیروزی و یک تساوی کسب کرده‌ است. آن‌ها مقابل چوکا تالش، ستارگان کرمانشاه، استقلال ملاثانی و خوشه طلایی ساوه به برتری رسیده‌اند و تنها مقابل آرمان گهر تن به تساوی یک بر یک داده‌اند. ون پارس طی این پنج دیدار مجموعا ۱۳ گل به ثمر رسانده که بهترین پیروزی مقابل ستارگان کرمانشاه بوده است که با نتیجه ۷ بر صفر به سود اصفهانی‌ها به پایان رسید.

تیم فوتبال پرسپولیس که به عنوان قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران در این مسابقه حاضر می‌شود از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار است، زیرا این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و سرخ‌پوشان طبق آمار تا به حال در نخستین دیدار جام حذفی در تهران بازنده نبوده‌اند. پرسپولیس تنها یکبار در مرحله یک‌شانزدهم در جام حذفی شکست خورده که به سال ۹۵ بازمی‌گردد؛ جایی که پرسپولیس در زمین قشقایی شیراز با نتیجه یک بر یک به ضیافت پنالتی‌ها رفت و در آن‌جا با نتیجه ۵ بر ۶ شکست خورد و در آن سال در همان ابتدا از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

پرسپولیس در ۵ تقابل اخیر خود که در لیگ برتر برگزار شد؛ ۳ پیروزی و ۲ تساوی بدست آورده. آخرین بازی سرخ‌پوشان در آزادی بود که با برتری ۵ بر یک آن‌ها مقابل نساجی به دست آمد. سرخ‌پوشان طی ۵ بازی اخیر ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند. گئورگی ولسیانی و محمد عمری ۳ گل برای پرسپولیس و ابوذر صفرزاده نیز ۳ گل برای ون پارس به ثمر رسانده‌اند که بهترین گلزنان ۲ تیم در این بازی هستند. پرسپولیس با ۳۲ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و در سوی مقابل ون پارس با کسب ۲۰ امتیاز در رده دهم لیگ آزادگان قرار دارد.

حال چیزی که هواداران سرخ پوشان از این تیم می‌خواهند؛ ارائه یک بازی منطقی است. پرسپولیس که شرایط سختی را در خط حمله خود می‌بیند، اما به هر طریقی موقتا به این مشکل پایان دادند. محمد عمری که این روزها نامش بر سر زبان‌ها است امید اول گلزنی برای سرخ‌پوشان مقابل ون پارس خواهد بود. ون پارس نیز تیمی هجومی است و اگر شاگردان گل‌محمدی آن‌ها را دست کم بگیرد امکان دارد اتفاق تلخ سال ۹۵ برایشان تکرار شود. حال باید دید ۲ تیم چه تفکراتی برای این بازی دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *